Luger Realia: Pistolet samopowtarzalny opracowany przez G. Lugera. Jego działanie opiera się na zasadzie krótkiego odrzutu lufy. Znajdował się bardzo często na wyposażeniu oficerów niemieckich. Został opracowany na podstawie konstrukcji pistoletu Borchardta. W Call of Duty: Jak każdy pistolet jest ostatecznym wyjściem gracza z opresji. Nie nadaje się do walki na długie i średnie dystanse, ponieważ jest zbyt niecelny. Gra z tą bronią to samobójstwo. Dane techniczne: - Kaliber: 9 mm
- Waga: 0.83 kg
- Długość: 222 mm
- Magazynek: 8 nabojów
Luger w rzeczywistości: Luger w Call of Duty: FG42 Realia: Karabin automatyczny produkowany w czasie II wojny światowej dla niemieckich spadochroniarzy, jego pełna nazwa brzmi Fallschirmjägergewehr 42. Pierwsza wersja FG42 powstała na początku 1943 r. Karabiny były zawodne, nietrwałe, a metalowa kolba deformowała się po kilku strzałach grantami. Następnie wyprodukowano kolejne modele, z których model 3 spełniał oczekiwania Niemców i trafił do produkcji. W Call of Duty: Bardzo dobra broń wyposażona w celownik optyczny, dzięki czemu znacznie ułatwia walkę na większych dystansach. Dane techniczne: - Kaliber: 7,92 mm
- Waga: 4,98 Kg
- Długość: 975 mm
- Magazynek: 20 nabojów
- Początkowa prędkość pocisku: 685 m/s
FG 42 w rzeczywistości: FG 42 w Call of Duty: MG 42 Realia: Niemiecki uniwersalny karabin maszynowy. Poprzedzającym go karabinem w armii niemieckiej był MG34. W 1941 r. rozpoczęto produkcję tej broni, której całkowita nazwa brzmi Maschinegewehr 42, a która została przyjęta do niemieckiego uzbrojenia w 1942 r. W Call of Duty: Broń, której niestety nie możemy przenosić, jest ona przymocowana do stałych elementów otoczenia. W grze posiada nieskończoną ilość amunicji i można z niej strzelać do woli. Dane techniczne: - Kaliber: 7,92 mm
- Waga: 11,6 Kg
- Długość: 1230 mm
- Magazynek: 50 nabojów na ta?mie (w grze niesko?czony)
- Początkowa prędkość pocisku: 800 m/s
MG 42 w rzeczywistości: MG 42 w Call of Duty: Panzerfaust Realia: Niemiecki bezodrzutowy granatnik przeciwpancerny z wyrzutnią jednorazowego użytku. Prototyp tej broni zosta? wprowadozny do uzbrojenia armii niemieckiej w 1942 r. Składa się z przedłużonej rurowej wyrzutni, mechanizmu odpalającego wraz z prostym celownikiem oraz nieskalibroaną głowicą stabilizowaną aerodynamicznie. W Call of Duty: Broń często używana w trybie single player w misjach amerykańskich, w celu zlikwidowania czołgów. Zazwyczaj likwiduje czołg po dwóch celnych strzałach w pancerz. Nadaje się również do ataku na większej grupy piechoty. Dane techniczne: - Kaliber: 44 mm
- Waga: 3,25 Kg
- Długość: 80 cm
- Magazynek: 1 pocisk
- Początkowa prędkość pocisku: 30 m/s
Panzerfaust w rzeczywistości: Panzerfaust w Call of Duty: Kar 98k Realia: Pe?na nazwa tego niemieckiego karabinu pochodzącego z czasów II wojny światowej to Karabiner 98k. Broń ta zastąpiła Gewehr'a 98 znajdującego się na podstawowym wyposażeniu armii niemieckiej w czasie I wojny światowej. Pierwszą modernizację Kar98k przeszedł w 1939 r. kiedy to osłonięto mu osłonę muszką tunelową. W latach 1935-45 wyprodukowano ponad 7 mln tych karabinów. W Call of Duty: Bardzo dobry karabin, posiada dokładny celownik i co najważniejsze zabija jednym strzałem. Trzeba go przeładować po każdym strzale. Dane techniczne: - Kaliber: 7,92 mm
- Waga: 4,1 kg
- Długość: 1110 mm
- Magazynek: 5 nabojów
- Początkowa prędkość pocisku: 745 m/s
Kar 98k w rzeczywistości: Kar 98k w Call of Duty: Kar98k z celownikiem optycznym Realia: Ta sama broń co wyżej tyle, że została dodatkowo wyposażona w celownik optyczny. Kar 98k z celownikiem optycznym w rzeczywistości: Kar 98k z celownikiem optycznym w Call of Duty: MP40 Realia: Niemiecki pistolet maszynowy produkowany w czasie II wojny światowej. Ojcem tego pistoletu był MP 38, który został wycofany z uzbrojenia armii niemieckiej z powodu kłopotliwej i skomplikowanej produkcji. W stosunku do MP 38 w MP 40 uproszczono kształt komory zamkowej i zmieniono konstrukcję rękojeści napinania zamka. W Call of Duty: Lekki, szybkostrzelny, celny. Dobry do walki na krótki dystans. W przeciwieństwie do rzeczywistości w CoD nigdy się nam ta broń nie zatnie ;). Dane techniczne: - Kaliber: 19 mm
- Waga: 3,97 kg
- Długość: 629 mm
- Magazynek: 32 nabojów
- Początkowa prędkość pocisku: 380 m/s
MP 40 w rzeczywistości: MP 40 w Call of Duty: MP 44 Realia: Karabinek automatyczny, konstrukcji niemieckiej inaczej zwany STG 44. Został stworzony na podstawie karabinka MK-42. Działa na zasadzie odprowadzania gazów prochowych przez boczny otwór w lufie. W Call of Duty: Broń porównywalna osiągami do MP 40. Nie spowalnia zbytnio gracza i jest szybkostrzelna. Dodatkowo cechuje ją duża celność. Dane techniczne: - Kaliber: 7,92 mm
- Waga: 4,9 Kg
- Długość: 940 mm
- Magazynek: 30 nabojów
MP 44 w rzeczywistości: MP 44 w Call of Duty: Stielhandgranate Realia: Ręczny granat trzonkowy armii niemieckiej używany w czasie II wojny ?wiatowej. Pierwotne wersje tego granatu zostały w 1942 r, ulepszone przez Zarząd Uzbrojenia Waffen-SS, który opracował koszulkę odłamkową, zwiększającą ilość odłamków powstających po wybuchu granatu. W Call of Duty: W grze granat ten jest jakby zbyt lekki w stosunku do jego rzeczywistego odpowiednika. Bardzo dobrze sprawdza się w pomieszczeniach zamkniętych i potrafi sporo namieszać pomiędzy grupką zdezorientowanych żołnierzy. Dane techniczne: - Waga: 500 g
- Długość: 360 mm
- Opóźnienie zapalnika: ok. 4 s
Stielhandgranate w rzeczywistości: Stielhandgranate w Call of Duty: |