Strona główna | Mapa serwisu | English version


Niemieckie
Call of Duty > Bronie > Niemieckie

Luger

Realia:
Pistolet samopowtarzalny opracowany przez G. Lugera. Jego działanie opiera się na zasadzie krótkiego odrzutu lufy. Znajdował się bardzo często na wyposażeniu oficerów niemieckich. Został opracowany na podstawie konstrukcji pistoletu Borchardta.

W Call of Duty:
Jak każdy pistolet jest ostatecznym wyjściem gracza z opresji. Nie nadaje się do walki na długie i średnie dystanse, ponieważ jest zbyt niecelny. Gra z tą bronią to samobójstwo.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 9 mm
  • Waga: 0.83 kg
  • Długość: 222 mm
  • Magazynek: 8 nabojów
Luger w rzeczywistości: Luger w Call of Duty:

FG42

Realia:
Karabin automatyczny produkowany w czasie II wojny światowej dla niemieckich spadochroniarzy, jego pełna nazwa brzmi Fallschirmjägergewehr 42. Pierwsza wersja FG42 powstała na początku 1943 r. Karabiny były zawodne, nietrwałe, a metalowa kolba deformowała się po kilku strzałach grantami. Następnie wyprodukowano kolejne modele, z których model 3 spełniał oczekiwania Niemców i trafił do produkcji.

W Call of Duty:
Bardzo dobra broń wyposażona w celownik optyczny, dzięki czemu znacznie ułatwia walkę na większych dystansach.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 7,92 mm
  • Waga: 4,98 Kg
  • Długość: 975 mm
  • Magazynek: 20 nabojów
  • Początkowa prędkość pocisku: 685 m/s
FG 42 w rzeczywistości: FG 42 w Call of Duty:

MG 42

Realia:
Niemiecki uniwersalny karabin maszynowy. Poprzedzającym go karabinem w armii niemieckiej był MG34. W 1941 r. rozpoczęto produkcję tej broni, której całkowita nazwa brzmi Maschinegewehr 42, a która została przyjęta do niemieckiego uzbrojenia w 1942 r.

W Call of Duty:
Broń, której niestety nie możemy przenosić, jest ona przymocowana do stałych elementów otoczenia. W grze posiada nieskończoną ilość amunicji i można z niej strzelać do woli.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 7,92 mm
  • Waga: 11,6 Kg
  • Długość: 1230 mm
  • Magazynek: 50 nabojów na ta?mie (w grze niesko?czony)
  • Początkowa prędkość pocisku: 800 m/s
MG 42 w rzeczywistości: MG 42 w Call of Duty:

Panzerfaust

Realia:
Niemiecki bezodrzutowy granatnik przeciwpancerny z wyrzutnią jednorazowego użytku. Prototyp tej broni zosta? wprowadozny do uzbrojenia armii niemieckiej w 1942 r. Składa się z przedłużonej rurowej wyrzutni, mechanizmu odpalającego wraz z prostym celownikiem oraz nieskalibroaną głowicą stabilizowaną aerodynamicznie.

W Call of Duty:
Broń często używana w trybie single player w misjach amerykańskich, w celu zlikwidowania czołgów. Zazwyczaj likwiduje czołg po dwóch celnych strzałach w pancerz. Nadaje się również do ataku na większej grupy piechoty.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 44 mm
  • Waga: 3,25 Kg
  • Długość: 80 cm
  • Magazynek: 1 pocisk
  • Początkowa prędkość pocisku: 30 m/s
Panzerfaust w rzeczywistości: Panzerfaust w Call of Duty:

Kar 98k

Realia:
Pe?na nazwa tego niemieckiego karabinu pochodzącego z czasów II wojny światowej to Karabiner 98k. Broń ta zastąpiła Gewehr'a 98 znajdującego się na podstawowym wyposażeniu armii niemieckiej w czasie I wojny światowej. Pierwszą modernizację Kar98k przeszedł w 1939 r. kiedy to osłonięto mu osłonę muszką tunelową. W latach 1935-45 wyprodukowano ponad 7 mln tych karabinów.

W Call of Duty:
Bardzo dobry karabin, posiada dokładny celownik i co najważniejsze zabija jednym strzałem. Trzeba go przeładować po każdym strzale.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 7,92 mm
  • Waga: 4,1 kg
  • Długość: 1110 mm
  • Magazynek: 5 nabojów
  • Początkowa prędkość pocisku: 745 m/s
Kar 98k w rzeczywistości: Kar 98k w Call of Duty:

Kar98k z celownikiem optycznym

Realia:
Ta sama broń co wyżej tyle, że została dodatkowo wyposażona w celownik optyczny. Kar 98k z celownikiem optycznym w rzeczywistości:

Kar 98k z celownikiem optycznym w Call of Duty:

MP40

Realia:
Niemiecki pistolet maszynowy produkowany w czasie II wojny światowej. Ojcem tego pistoletu był MP 38, który został wycofany z uzbrojenia armii niemieckiej z powodu kłopotliwej i skomplikowanej produkcji. W stosunku do MP 38 w MP 40 uproszczono kształt komory zamkowej i zmieniono konstrukcję rękojeści napinania zamka.

W Call of Duty:
Lekki, szybkostrzelny, celny. Dobry do walki na krótki dystans. W przeciwieństwie do rzeczywistości w CoD nigdy się nam ta broń nie zatnie ;).

Dane techniczne:

  • Kaliber: 19 mm
  • Waga: 3,97 kg
  • Długość: 629 mm
  • Magazynek: 32 nabojów
  • Początkowa prędkość pocisku: 380 m/s
MP 40 w rzeczywistości: MP 40 w Call of Duty:

MP 44

Realia:
Karabinek automatyczny, konstrukcji niemieckiej inaczej zwany STG 44. Został stworzony na podstawie karabinka MK-42. Działa na zasadzie odprowadzania gazów prochowych przez boczny otwór w lufie.

W Call of Duty:
Broń porównywalna osiągami do MP 40. Nie spowalnia zbytnio gracza i jest szybkostrzelna. Dodatkowo cechuje ją duża celność.

Dane techniczne:

  • Kaliber: 7,92 mm
  • Waga: 4,9 Kg
  • Długość: 940 mm
  • Magazynek: 30 nabojów
MP 44 w rzeczywistości: MP 44 w Call of Duty:

Stielhandgranate

Realia:
Ręczny granat trzonkowy armii niemieckiej używany w czasie II wojny ?wiatowej. Pierwotne wersje tego granatu zostały w 1942 r, ulepszone przez Zarząd Uzbrojenia Waffen-SS, który opracował koszulkę odłamkową, zwiększającą ilość odłamków powstających po wybuchu granatu.

W Call of Duty:
W grze granat ten jest jakby zbyt lekki w stosunku do jego rzeczywistego odpowiednika. Bardzo dobrze sprawdza się w pomieszczeniach zamkniętych i potrafi sporo namieszać pomiędzy grupką zdezorientowanych żołnierzy.

Dane techniczne:

  • Waga: 500 g
  • Długość: 360 mm
  • Opóźnienie zapalnika: ok. 4 s
Stielhandgranate w rzeczywistości: Stielhandgranate w Call of Duty:
Adoptowałem świnkę o imieniu Ziomek.


Dodatki na bloga